Sunday 5 October 2014

kemalangan maut di jelapang saksi

Mangsa nahas di susur keluar Terowong Menora di Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Kuala Kangsar, Allahyarham Norhayati Wook, 50, sempat mengadu sakit dan meminta tolong sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir dalam nahas itu.


Saat menyayat hati itu dimaklumkan oleh seorang pengguna Social Media Facebook yang merupakan antara orang yang terawal tiba di tempat kejadian dan sempat cuba membantu memadam kebakaran SERTAmengeluarkan mangsa.

Individu prihatin dengan nama akaun Social Media Facebook SuperYan Ahmad dalam satu ruangan komen di sebuah laman Facebook yang turut berkongsi video kesedihan mangsa Muhammad Yusriman, 23, yang begitu sedih ketika menelefon bapanya memaklumkan ibunya sudah meninggal dunia.

“Saya berada di tempat kejadian, berlaku depan mata, lori dengan kegagalan brek menghentam kereta mereka dari belakang sampai terbakar.


kemalangan maut di jelapang saksi

“Kami bertungkus lumus nak keluarkan mangsa dan padamkan api.. Arwah ibu lelaki ini (Muhammad) masih bernafas dan mengadu sakit kepada saya,” katanya dalam komen berkenaan.

Menurut SuperYan, mangsa yang meninggal dunia merupakan dua orang penumpang yang duduk di belakang kereta Proton Saga BLM berkenaan kerana kereta mereka remu dihempap tayar lori selepas ACCIDENT

“Tayar lori itu betul-betul penyekkan kereta mereka, yang selamat pemandu, penumpang hadapan dan adik kecil mereka, saya pertama sampai dan nampak adik kecil minta tolong dan api mula marak,” katanya.

Dia kata, beberapa buah lori dan bas yang melalui laluan itu terpaksa ditahan untuk meminta alat pemadam api dan air mineral untuk memadamkan kebakaran seterusnya menyelamatkan mangsa ACCIDENT

“Kalau tengok tempat kejadian, beratus2 botol air mineral, tq (terima kasih) kepada semua yang menolong,” kata pengguna Social Media Facebook itu.

Apapun, keprihatinan seperti pengguna ini begitu layak dipuji dan penjelasan mengenai apa yang terjadi dapat membuatkan kita faham apa yang berlaku dalam kejadian ACCIDENT sebenarnya.

Tagged:

0 comments:

Post a Comment